Friday, October 7

Saddest Week

10:44 03/10/2011

trutt!! 

1 New Message

ammar IPGKDRI : Alhamdulillah. Sahabatku, dah fax.

Aku : Alhamdulillah.. syukran ya sahabat.. thanks..

ammar IPGKDRI : Afwan kathir. Sahabatku, saudara Firdaussi.

Alhamdulillah, settle jugak la bnda ni.. igt kn lmbt lg dia nk fax.. masa untk dftar pn dh nk tutup dh.. nsib baik sempat smpai..

11:00 03/10/2011

mr tamilchelvam :  Morning sir.. ni Firdaussi.. sya nk tnya, kita boleh hntr team hoki ke festival hoki guru Malaysia (Feshogum) x? hari tu sya dh bgtau dgn sir tpi sir ckp tggu sir bgtau either kita dibenarkan ataupun tak..


09:48 04/10/2011

trutt!!

1 New Message

mr tamilchelvam : tak c me wen u free

so, tgh hari tu aku pn trus pg jmpa mr Tamilchelvam lps habis klas.. ckp punya ckp, dia bgtau yg Dr Mahendar Singh x bg pgi.. lps 15hb, kalo de tournament, join la.. tp 15hb xbleh pg..

perghh!!! sedih siot.. dh la ni 1st Feshogum IPG.. nma je IPG Sukan, tp xbg join tournament.. tau la 15hb tu hari perasmian IPGK Raja Melewar jg IPG Sukan.. Muhiyyuddin nk dtg.. sbb tu x bg pegi.. sedih giler.. huhu..


05/10/2011

Insya Allah, mlm ni pergi tafakut kt Rahang.. pg jumpa Syura, mntk kbnran kuar 40 hari ujg tahun ni.. tp parents aku xbg aku kuar.. bincang dgn Syura.. Syura bgtau, "Xpe kalau parents xbg kuar ujg tahun ni.. teruskan kuar tiap2 bulan lagi dan lagi.. jga solat dan amal.. insya Allah, nnti ble parents nmpak perubahan diri kita, lembut la hati mereka.. tahun dpn masih ade, Insya Allah.."

Syura pn dh ckp cmtu.. aku pn sedih tp nk buat cmne.. ckp Syura tu de benarnya.. "Insya Allah, tuan.. nnti sya bincang dgn parents sya lg.. tolong doakan untuk sya.."

Seriously, mmgu ni mmg sedih giler.. Feshogum xdpt pg.. lg sedih bile x dpt nk join diorg kuar 40 hari.. Insya Allah, tahun dpt aku mesti kuar 40 hari tu..

Pentingnya keluar 40 hari di jalan Allah S.W.T kerana tempoh 40 hari adalah merupakan tempoh untuk seseorang manusia berubah dalam Islam.. even dlm Al-Quran pn de bgtau yg manusia berubah dlm tmpoh 40hari bg stiap proses, dari segumpal darah hinggalah jd manusia yg sempurna tubuh badan dlm rahim ibu..

sama2 lah kita doa agar dpt berada di jalan Allah 40 hari.. Allah tilik hati orang yang nak sembahyang jemaah, 7 kali (kalau x silap aku la).. naik haji, Allah tilik 40 kali.. nak kuar di jalan Allah, Allah tilik 70 kali.. mungkin ade duniawi dlm hati aku, sbb tu Allah xbg aku kuar 40 hari tahun ni kot.. perlu byk latihan lg..

Insya Allah, sama2 lah kita berusaha untuk kejayaan akhirat untuk berjaya di dunia..

p/s: Hidup ini umpama kapal yang berlayar di laut yang luas.. untuk kapal terus berlayar, kita kena buang semua air laut yang masuk dalam kapal.. samalah seperti kita hidup di dunia ini.. memang kita perlukan dunia tapi jangan sampai dunia masuk dalam hati kita.. kosongkan hati dari perkara duniawi, penuhkan dengan kebesaran Allah..

Assalamualaikum..

No comments: